Biguma TL82 - masa zalewowa do szczelin - 10kg
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
10 kilogramów |
kolor czarny |
wypełnianie szczelin dylatacyjnych | |||
170-180° C |
|
Zużycie: 1,2 kg na 1 litr objętości |
Biguma TL82 to profesjonalna bitumiczna masa zalewowa na gorąco, stworzona z myślą o skutecznej naprawie i uszczelnianiu szczelin na drogach oraz innych nawierzchniach. Wykorzystując wysokiej jakości bitum modyfikowany polimerami oraz specjalne dodatki, gwarantuje elastyczność i trwałość nawet w najbardziej wymagających warunkach pogodowych. W kolorze czarnym, o konsystencji stałej w temperaturze pokojowej, zapewniając trwałą elastyczność.
Zastosowanie:
Biguma TL82 idealnie nadaje się do:
- Wypełniania szczelin dylatacyjnych i połączeń we wszelkiego rodzaju nawierzchniach, takich jak asfalt, beton, płyty betonowe itp., jak również pomiędzy nimi.
- Uszczelniania połączeń pomiędzy nawierzchnią a elementami prefabrykowanymi, jak krawężniki czy rynienki ściekowe.
- Uszczelniania połączeń z elementami stalowymi, takimi jak włazy czy kratki ściekowe.
- Wypełniania i uszczelniania pęknięć i uszkodzonych szwów w nawierzchniach asfaltowych.
Cechy Produktu / Zalety:
- Elastyczność w każdych warunkach, zapewniająca szczelność i trwałość połączeń.
- Rozciągliwość do 25% szerokości wypełnienia, gwarantująca optymalne wyważenie między ciągliwością a przyczepnością.
- Łatwość wbudowywania oraz bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych.
- Duża odporność na starzenie się oraz działanie wody, soli i słabych kwasów.
- Odpowiada wymaganiom norm: niemieckiej TL bit Fug 82, ZTV Fug-StB 01, szwajcarskiej SNV 671 625a Typ KBH, amerykańskiej US Fed.Spec.SS-S-164 oraz europejskiej DIN EN 14188-1.
Cecha | Jednostka | Wartość |
Wymagania wg DIN EN 14188-1 dla mas zalewowych na gorąco |
Temperatura aplikacji | ° C | 170-180 |
- |
Gęstość | g/cm3 | Ok. 1,20 |
- |
Punkt mięknienia Pik | ° C | 102 |
≥ 85 |
Penetracja stożkiem | 0,1 mm | 54 |
50-100 |
Nawrót sprężysty | % | 59 |
10-60 |
Punkt mięknienia Pik po starzeniu temperaturowym | ° C | 104 |
- |
Elastyczność i przyczepność przy -20° C | |||
Przed starzeniem | mm | 5 |
5 |
F max | %/ N/mm² | 0,34 |
≤ 0,75 |
Po starzeniu | mm | 5 |
5 |
F max | %/ N/mm² | 0,20 |
≤ 0,75 |
Bitumiczna masa zalewowa na gorąco odpowiada wymaganiom norm: niemieckiej TL bit Fug 82 oraz ZTV Fug-StB 01, szwajcarskiej SNV 671 625a Typ KBH, amerykańskiej US Fed.Spec.SS-S-164 i europejskiej DIN EN 14188-1
Aplikacja:
1) roztapianie
- Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji - ok. 160 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie wiązań polimerowych, i w konsekwencji doprowadzi do utraty części jej właściwości,
- Stapiać jedynie taką ilość masy, która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.
2) przygotowanie podłoża
- Fugi w betonie i asfalcie przed wypełnieniem zalewą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz luźne kawałki. Szczeliny należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza, można użyć powietrza gorącego w celu dodatkowego wysuszenia i podgrzania szczeliny.
- Przed zalaniem szczeliny zalewą drogową zalecane jest naniesienie gruntownika Reinau Kunststoffhaftgrund lub Denso Corrisol K. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia przyczepnej powłoki, która wzmocni przyczepność masy do ścian fugi.
- Gruntownik musi pokrywać pionowe ściany fugi w całości, tworząc cienki film.
- Przed wypełnieniem fugi naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i prawidłowe uszczelnienie.
3) wypełnienie fugi
- Asfaltową masę zalewową można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub mechanicznie przy użyciu lancy. Podczas tej czynności masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę.
- Przy szczelinach powyżej 2cm głębokości można zastosować wałek podpierający z PE lub wypełnić ją innym materiałem do głębokości ok. 2-3 cm. Szczeliny fazowane należy wypełniać do dolnej krawędzi fazy zachowując menisk wklęsły.
- Zużycie – 1,2 kg na 1 litr objętości szczeliny.