Barierki drogowe typu olsztyńskiego, do których zalicza się Barierę U-12a, wyróżniają się owalnym przęsłem i jednym słupkiem, rozpoczynającym ciąg barier. Moduły te łączą się ze sobą, tworząc ciąg wygrodzenia ochronnego. Montaż kończy tzw. "słupek kończący", idealnie dopasowany do barierki.
Bariera chodnikowa U-12a, typ olsztyński, to prosta w montażu, trwała i praktyczna ocynkowana bariera ochronna, o estetycznym wyglądzie. Zastosowanie jej przede wszystkim wynika z względów bezpieczeństwa, szczególnie w miejscach, gdzie odgrodzenie obszarów o różnym przeznaczeniu, takich jak chodniki dla pieszych i jezdnie, tereny zielone czy parkingi, jest kluczowe.
Składa się z jednego słupka z ocynkowanej rury stalowej i owalnego przęsła o wysokości 550 mm. Montaż jest prosty, gdzie pierwszy moduł łączy się z kolejnym poprzez skręcanie. Na końcu ciągu wygrodzeniowego znajduje się tzw. słupek kończący, zamykający ciąg montażowy.
- Zastosowanie i Przepisy Drogowe
Bariera U-12a, typu olsztyńskiego, zgodnie z rozporządzeniem, jest polecana do miejsc, gdzie inne ogrodzenia mogą ograniczać widoczność kierowcom, np. w skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych. Można ją umieszczać obok jezdni, w chodnikach, na krawędzi pobocza, na pasie dzielącym jezdnie, a także na wysepkach przystanków tramwajowych od strony jezdni, dla ogrodzenia torowiska tramwajowego.
Jest również wykorzystywana ze względów bezpieczeństwa w miejscach, gdzie istnieje potrzeba odgrodzenia obszarów o różnym przeznaczeniu, takich jak chodniki dla pieszych od jezdni czy tereny zielone, parkingi itp.
- Cena i Dodatkowe Informacje
Cena dotyczy 1 słupka i owalnego przęsła. W przypadku montażu w jednym ciągu, należy dokupić dodatkowy słupek kończący (ilość barier + 1 słupek). Przy montażu w kilku odcinkach, do każdego ciągu należy uwzględnić dodatkowy słupek kończący. To kompleksowe rozwiązanie, spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa na drodze oraz w innych przestrzeniach publicznych.