Znak drogowy A-10 - przejazd kolejowy bez zapór - folia I generacji - 600 mm
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Znak drogowy A-10, znany także jako „przejazd kolejowy bez zapór”, pełni ważną rolę w ostrzeganiu kierowców o przejeździe kolejowym, który nie jest wyposażony w zapory ani półzapory. Pod znakiem A-10 umieszczana jest tabliczka T-7, prezentująca układ torów i drogi na tym przejeździe.
Znak A-10 informuje o przejazdach kolejowych, które nie posiadają ani zapór, ani półzapor. Może to dotyczyć przejazdów wyposażonych w samoczynną sygnalizację świetlną (kategoria C), albo takich, które w ogóle nie są wyposażone w żadne z wymienionych urządzeń (kategoria D).
Przed przejazdami kolejowymi kategorii C i D, szczególnie niebezpiecznymi ze względu na:
- ostry kąt (poniżej 60°) przecięcia się drogi z linią kolejową,
- bliskość toru kolejowego przebiegającego równolegle do osi drogi,
- przebieg linii kolejowej w łuku,
zaleca się umieszczenie pod znakiem A-10 tabliczki T-7, która przedstawia schematyczny układ torów i drogi na takim przejeździe. W przypadku przejazdów kolejowych kategorii C i D, oraz przejść użytku publicznego dla pieszych (kategoria E), które nie są wyposażone w urządzenia zabezpieczające, umieszcza się znak „Krzyż św. Andrzeja":
- z pojedynczymi ramionami, znak G-3 przed przejazdami kolejowymi na liniach jednotorowych,
- z podwójnymi dolnymi ramionami, znak G-4 przed przejazdami kolejowymi na liniach dwu- i wielotorowych.
Ważne jest, aby znaki G-3 i G-4 były umieszczone w odpowiedniej odległości od skrajnej szyny, pozwalając na zatrzymanie pojazdu przed przejazdem w przypadku ruchu pociągu. Wymiary odległości od szyny mogą być dostosowane z uwagi na poprawę widoczności znaku lub ostry kąt przecięcia się linii kolejowej z drogą.
Produkt, czyli znak A-10, wykonany jest z folii odblaskowej pierwszej generacji, co zapewnia jego widoczność zwłaszcza w nocy lub przy ograniczonej widoczności. Znajduje się on na blachy ocynkowanej, zapewniającej trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne oraz korozję. Dodatkowo, lakierowanie proszkowe i podwójne zagięcie krawędzi na całym obwodzie tarczy chronią znak przed uszkodzeniami mechanicznymi. Produkt charakteryzuje się długością boku wynoszącą 600 mm, co przekłada się na wyraźność i efektywność przekazywania ważnych informacji dotyczących przejazdu kolejowego bez zapór.
Dane techniczne
Folia odblaskowa | pierwszej generacji |
Wykonanie | blacha ocynkowana |
Lakierowanie znaku | proszkowe |
Krawędzie | zagięte podwójnie na całym obwodzie tarczy |