Infolinia 606 971 040

Biguma TL82 - masa zalewowa do szczelin - 25kg

Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 3 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 436,17 zł
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna:

436.17
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
Cena netto: 354,61 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy

Cena regularna:

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 4
Producent: DGA Group
Kod produktu: BA3C-9346F_20190723140700

Opis

waga 25 kilogramów

kolor czarny

zastosowanie wypełnianie szczelin dylatacyjnych
170-180° C  

 

Zużycie: 1,2 kg na 1 litr objętości

Biguma TL82 to profesjonalna, bitumiczna masa zalewowa na gorąco, stworzona z myślą o trwałej i elastycznej naprawie szczelin i dylatacji w nawierzchniach asfaltowych i betonowych. Zgodna z normą DIN EN 14188-1 typ N2, gwarantuje wysoką jakość oraz skuteczność w zabezpieczaniu nawierzchni drogowych.

Opis:

Bitumiczna masa zalewowa Biguma TL82, produkowana na bazie bitumu modyfikowanego polimerami oraz specjalnych dodatków, cechuje się elastycznością i trwałością w różnych warunkach pogodowych. W kolorze czarnym, charakteryzuje się konsystencją stałą, zapewniającą trwałą elastyczność nawet w temperaturze pokojowej.

Zastosowanie:

Biguma TL82 przeznaczona jest do:

  • Wypełniania szczelin dylatacyjnych i połączeń we wszelkiego rodzaju nawierzchniach, takich jak asfalt, beton, płyty betonowe itp., oraz pomiędzy nimi.
  • Uszczelniania połączeń z elementami prefabrykowanymi, jak krawężniki czy rynienki ściekowe.
  • Uszczelniania połączeń z elementami stalowymi, takimi jak włazy czy kratki ściekowe.
  • Wypełniania i uszczelniania pęknięć i uszkodzonych szwów w nawierzchniach asfaltowych.

Cechy Produktu / Zalety:

  • Elastyczne połączenie, zapewniające optymalne wyważenie pomiędzy ciągliwością a przyczepnością oraz wysoką odporność na nacisk i zmienne temperatury.
  • Rozciągliwość do 25% szerokości wypełnienia, gwarantująca trwałe i szczelne połączenia.
  • Łatwość aplikacji i bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych.
  • Duża odporność na starzenie oraz działanie wody, soli i słabych kwasów, zapewniająca trwałość wykonanego połączenia.
  • Zgodność z normami niemieckiej TL bit Fug 82, ZTV Fug-StB 01, szwajcarskiej SNV 671 625a Typ KBH, amerykańskiej US Fed.Spec.SS-S-164 oraz europejskiej DIN EN 14188-1.

Biguma TL82 to niezawodny produkt, który zapewni skuteczną i trwałą ochronę nawierzchni drogowych, dbając o ich bezpieczeństwo i stabilność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

Cecha Jednostka Wartość

Wymagania wg DIN EN 14188-1 dla mas zalewowych na gorąco

Temperatura aplikacji ° C 170-180

-

Gęstość g/cm3 Ok. 1,20

-

Punkt mięknienia Pik ° C 102

≥ 85

Penetracja stożkiem 0,1 mm 54

50-100

Nawrót sprężysty % 59

10-60

Punkt mięknienia Pik po starzeniu temperaturowym ° C 104

-

Elastyczność i przyczepność przy -20° C      
Przed starzeniem mm 5

5

F max %/ N/mm² 0,34

≤ 0,75

Po starzeniu mm 5

5

F max %/ N/mm² 0,20

≤ 0,75

Aplikacja:

1) roztapianie

  • Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji - ok. 160 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie wiązań polimerowych, i w konsekwencji doprowadzi do utraty części jej właściwości,
  • Stapiać jedynie taką ilość masy, która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.

2) przygotowanie podłoża

  • Fugi w betonie i asfalcie przed wypełnieniem zalewą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz luźne kawałki. Szczeliny należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza, można użyć powietrza gorącego w celu dodatkowego wysuszenia i podgrzania szczeliny.
  • Przed zalaniem szczeliny zalewą drogową zalecane jest naniesienie gruntownika Reinau Kunststoffhaftgrund lub Denso Corrisol K. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia przyczepnej powłoki, która wzmocni przyczepność masy do ścian fugi.
  • Gruntownik musi pokrywać pionowe ściany fugi w całości, tworząc cienki film.
  • Przed wypełnieniem fugi naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i prawidłowe uszczelnienie.

3) wypełnienie fugi

  • Asfaltową masę zalewową można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub mechanicznie przy użyciu lancy. Podczas tej czynności masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę.
  • Przy szczelinach powyżej 2cm głębokości można zastosować wałek podpierający z PE lub wypełnić ją innym materiałem do głębokości ok. 2-3 cm. Szczeliny fazowane należy wypełniać do dolnej krawędzi fazy zachowując menisk wklęsły.
  • Zużycie – 1,2 kg na 1 litr objętości szczeliny.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 000 000 000
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl