SmartPass - Aktywne Przejście dla Pieszych
Opis
Smartpass to aktywne, bezpieczne i nowoczesne przejścia dla pieszych. Utworzenie przejścia SmartPass zwiększa bezpieczeństwo pieszych poprzez zapewnienie kierowcy z wyprzedzeniem natychmiastowej informacji o obecności pieszego przekraczającego ulicę.
Cechy wyróżniające SmartPass to:
- Podwyższone bezpieczeństwo (kierowcy)
Aktywny zsynchronizowany system pulsujących świateł poziomych (APEO) oraz pionowych (lampa ostrzegawcza nad D6) wysyła sygnały świetlne skierowane do kierowcy zapewniając lepszą widoczność pieszego na przejściu z dużej odległości. Ma to szczególne znaczenie w przypadku złej widoczności, np. podczas opadów deszczu lub śniegu.
- Podwyższone bezpieczeństwo (piesi)
Wbudowany głośnik emituje sygnały głosowe w momencie gdy czujnik ruchu rozpoznaje ruch pieszego. Sygnały głosowe “spójrz w lewo” czy “zachowaj ostrożność” informują pieszego że przejście jest miejscem oznaczone jako szczególnie niebezpieczne na którym powinno zachować podwyższoną ostrożność.
- Skrócenie drogi hamowania
Dzięki zastosowaniu systemu antypoślizgowego ASE System zapewniamy skrócenie do 30% drogi hamowania. ASE System to odpowiednio skonstruowana nawierzchnia drogowa zapewniająca wysoką szorstkość i zmniejszająca poślizg pojazdów.
- Monitoring przejścia
System kamer rejestruję ruch pieszych na przejściu dla pieszych oraz ruch aut zbliżających się do przejścia dla pieszych. W sytuacji zdarzenia drogowego dzięki nagraniom łatwo jest określić jak doszło do wypadku.
- Trwałość
Dzięki zastosowaniu wymiennych aktywnych punktowych elementów odblaskowych (APEO), S-4 Kabel wyposażonych w osłonę żeliwną pługoodporną, która podczas zimowego odśnieżania doskonale się sprawdza nie naruszając wbudowanego elementu świateł LED. Innowacyjność APEO polega również wymienności wkładki aktywnej, którą można w ciągu kilku minut można zamienić na nową.
- Zgodność z obowiązującym prawem
Elementy SmartPass posiadają certyfikaty, aprobaty techniczne lub krajowe oceny techniczne i są zgodne z Załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach oraz prawem budowlanym.
- Pomiar prędkości
Moduł zapewnia pomiary prędkości aut w dwóch trybach. Pierwszy tryb to pomiar prędkości poruszania się auta w momencie gdy pieszy znajduję się w strefie przejścia lub na przejściu, a SmartPass wysyła sygnały świetlne w stronę kierowcy, drugi tryb to pomiar prędkości poruszającego się auta bez obecności pieszego na przejściu.
- Natychmiastowa informacja o awariach
Wbudowany moduł GSM oraz integracja SmartPass-a z portalem administracyjnym, zapewnia stałą komunikację z zarządcą drogi informując za pomocą krótkich komunikatów o awariach systemu (np: braku zasilania) dzięki czemu umożliwia szybką reakcję do podjęcia napraw.
- Elastyczność w zasilaniu
SmartPass posiadają możliwość przyłączenia zasilania z miejskiej sieci elektrycznej (latarnia uliczna, linia napowietrzna), a także za pomocą wbudowanego akumulatora zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie przez 24 godziny w okresie 12 miesięcy.
Moduł SmartPass zawiera:
- 10 aktywnych zsynchronizowanych systemów pulsujących świateł poziomych (APEO) i okablowania;
- Moduł Obudowy zawierający 2 obudowy + okablowanie;
- 2 znaki D-6;
- 2 lampy fi 200;
- 2 zestawy czujników ruchu; - Moduł szafy sterowniczej wraz akumulatorem.
Dane techniczne
Moduł świateł LED | sygnalizowanie obecności pieszego na przejściu za pomocą białych i czerwonych świateł LED, wbudowanych w nawierzchnię asfaltową zsynchronizowanych z lampą ostrzegawczą LED nad znakiem D-6 |
Moduł czujników ruchu | czujnik ruchu wyposażony w uchwyty do regulacji wysokości i promienia wiązki. Czujnik zintegrowany jest z systemem ostrzegawczym wbudowanym w nawierzchnię oraz z oznakowaniem pionowym |
Jednostka centralna | szafa sterownicza ze stojakiem lub uchwytem podłączona do zasilania 230 V. Bateria słoneczna z układem sterującym. System wyposażony w magazyn energii typu super kondensator, który pracuje w temperaturach od -40°C do +65°C (nie posiada akumulatorów, które |
Moduł antypoślizgowy | system ASE czyli system antypoślizgowy skracający drogę hamowania do 30% |
Moduł dźwiękowy | system służący do emitowania sygnałów głosowych skierowanych do pieszych |
Moduł monitorowania prędkości/radar | system służący do pomiaru prędkości zbliżających się aut do przejścia dla pieszych, |
Moduł doświetlenia | system ALE czyli asynchroniczne doświetlenie aktywne led, które doświetla przejście do 100% mocy oprawy po wykryciu pieszego w strefie przejścia. |
Moduł monitoringu | system kamer służący do rejestrowania filmów nt. poruszających się pieszych i aut zbliżających się do przejścia, |
Moduł komunikacyjny | moduł gsm który zapewnia dwukierunkową komunikację między SmartPass-em, a portalem administracyjnym. |