Wskaźnik (znak) kolejowy W11a – wskaźnik uprzedzający z jednym pasem - 400x1600 mm – odblaskowy
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Wskaźnik kolejowy W11a to niezastąpiony element systemu sygnalizacji na torach kolejowych. Jego solidna konstrukcja opiera się na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25 mm, z zagiętą krawędzią, zapewniającą trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. Folia odblaskowa pierwszej generacji dodaje wskaźnikowi odblaskowości, co wpływa na jego widoczność i skuteczność, a wymiary 400x1600 mm zapewniają czytelność, nawet przy ograniczonym oświetleniu.
Funkcja i Zastosowanie
Wskaźnik W11a, będący wskaźnikiem uprzedzającym z jednym pasem, odgrywa kluczową rolę w informowaniu o zbliżającym się punkcie zmiany sygnalizacji. Jego obecność oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego lub odstępowego, lub też semafor, którego obrazy sygnałowe mogą być ograniczone w widoczności z wymaganej odległości.
Konstrukcja i Symbolika
Przed tarczą ostrzegawczą zawsze rozmieszczone są trzy białe tablice, tworzące charakterystyczny wzór wznoszący się ukośnie z lewa na prawo. Przed semaforem, którego obrazy sygnałowe mogą być ograniczone, stosowane są cztery kolejne, po sobie następujące tablice. W zależności od kształtu tablicy (prostokątnej lub kwadratowej), pasy czarne maluje się pod kątem 30° lub 45° do poziomu. Na tablicach czarnych umieszczona jest czerwona strzała w kształcie błyskawicy, zwrócona ostrzem ku dołowi, przyciągająca uwagę i sygnalizująca istotność informacji.
Wskaźnik kolejowy W11a – Uprzedzający z Jednym Pasem – o wymiarach 400x1600 mm i wyposażony w odblaskową folię, stanowi nieodzowny element zapewniający bezpieczeństwo i sprawność ruchu kolejowego. Dzięki swojej wyjątkowej symbolice i skuteczności, jest on kluczowym czynnikiem systemu sygnalizacji na torach kolejowych.