Znak drogowy A-10 - przejazd kolejowy bez zapór - folia I generacji - 750 mm
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Znak drogowy A-10, znany jako "przejazd kolejowy bez zapór", odgrywa kluczową rolę w informowaniu kierowców o przejazdach kolejowych, które nie są wyposażone ani w zapory, ani w półzapory. Jego głównym zadaniem jest ostrzeżenie użytkowników dróg o potencjalnym ryzyku na takich przejazdach.
W celu dodatkowego wsparcia dla kierowców, znak A-10 może być uzupełniony tabliczką T-7, która dostarcza istotnych informacji o układzie torów i drogi na danym przejeździe kolejowym.
Znak A-10 "przejazd kolejowy bez zapór" znajduje zastosowanie przed przejazdami kolejowymi, które nie posiadają ani zapór, ani półzapór (kategoria D), lub wyposażone są jedynie w samoczynną sygnalizację świetlną (kategoria C). Szczególnie istotne jest stosowanie tego znaku przed przejazdami kolejowymi kategorii C i D, które są szczególnie niebezpieczne ze względu na ostry kąt przecięcia się drogi z linią kolejową, bliskość równolegle biegnącego toru kolejowego oraz przebieg linii kolejowej w łuku.
W przypadku przejazdów kolejowych kategorii C i D, zalecane jest umieszczanie tabliczki T-7, która w sposób schematyczny przedstawia układ torów i drogi na danym przejeździe. Dodatkowym elementem ostrzegawczym może być stosowanie znaku "Krzyż św. Andrzeja" (znak G-3 lub G-4) przed przejazdami kolejowymi. Umieszczane są one w miejscu, gdzie pojazd na drodze powinien zostać zatrzymany w związku z ruchem pociągu.
Podsumowując, znak drogowy A-10 "przejazd kolejowy bez zapór" jest kluczowym narzędziem informacyjnym, przyczyniającym się do świadomości kierowców o obecności przejazdu kolejowego bez stosowanych zapór lub półzapór. Dbałość o trwałość i widoczność znaku poprzez wykonanie z blachy ocynkowanej, lakierowanie proszkowe oraz folię odblaskową pierwszej generacji jest istotna dla zapewnienia bezpiecznego ruchu na drogach w okolicach przejazdów kolejowych.
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Folia odblaskowa | pierwszej generacji |
Wykonanie | blacha ocynkowana |
Lakierowanie znaku | proszkowe |
Krawędzie | zagięte podwójnie na całym obwodzie tarczy |