Wskaźnik (znak) kolejowy W5 – granica przetaczania - półkole 500 mm – odblaskowy
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Wskaźnik kolejowy W5, zwany również "Granica Przetaczania", jest istotnym znakiem na torach kolejowych, informującym o granicy przetaczania pociągów. Ma kształt półkola o średnicy 500 mm, wykonany z wytrzymałej blachy stalowej o grubości 1,25 mm, co zapewnia jego trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. Krawędzie wskaźnika są zaginane, co dodatkowo wzmacnia jego konstrukcję.
Wskaźnik W5 jest białą tablicą u góry zaokrągloną, otoczoną czarnym obramowaniem, co nadaje mu estetyczny wygląd i poprawia jego widoczność, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Znak ten jest kluczowym elementem zapewniającym bezpieczeństwo i płynność ruchu kolejowego na stacjach i przystankach.
Jego główną funkcją jest oznaczenie granicy przetaczania. Wskaźnik należy umieścić przed semaforem wjazdowym, zachowując minimalną odległość 100 m, patrząc w kierunku szlaku. Na stacjach linii kolejowych dwutorowych, wskaźnik ustawia się przy torach wjazdowych, po stronie semafora wjazdowego. Natomiast na stacjach linii kolejowych jednotorowych, wskaźnik umieszcza się po prawej stronie toru głównego zasadniczego, również patrząc w kierunku szlaku.
Dzięki wskaźnikowi W5, personel kolejowy oraz maszyniści są poinformowani o miejscu, w którym pociągi powinny zatrzymać się, co wpływa na bezpieczne i sprawnie działające operacje na stacji. Wskaźnik ten ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia odpowiedniego odstępu między kolejnymi pociągami, co zwiększa bezpieczeństwo i unika kolizji na torach.
Wskaźnik Kolejowy W5 "Granica Przetaczania" jest niezastąpionym elementem infrastruktury kolejowej, dbającym o płynność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacjach i przystankach.
Parametry techniczne:
- Wymiary: półkole o średnicy 500 mm
- Materiał: Blacha stalowa o grubości 1,25 mm, krawędzie zaginane
- Odblaskowość: Folia odblaskowa pierwszej generacji
- Znak: Wskaźnik Kolejowy W5 "Granica Przetaczania" - informujący o granicy przetaczania pociągów, umieszczany przed semaforem wjazdowym na stacjach i przystankach kolejowych.